Wednesday, July 11, 2012

DietKamikaze: Fasa1 Day1

FASA 1 : DAY 1 (11/7/2012)

Pagi2 bgn trus minum air masak 2gelas, pas 15minit minum collagen(ni dari dulu aku da minum..hehhe.. :D )...pastu aku trus wat skipping 200x dlm masa 15minit, 4set sit -up(10x,8x,6x,4x) and 4set crunches..(ikut mcm sit-up gak set die...


ms last set utk sit-up...da xleh naik..tp aku gagahkan gak..eheh....crunches tu nasib baik leh wat...hehe....
haaa...lupe lak...smlm ckp nk upload pix aku bli dumb bell...ha ni die
ni utk sarapan pagi je...hehehe.....xpon kalo susu coklat tu abis...bantaikan milo kosong je..

ni r tali skipping n dumb bell yg br bli....ehehehe....da rasmi pg ni dah....  :D...ngeeeeeee




heheheh.....tu tang pagi......
ni lak waktu aku mkn tghari..kol12.30tghari td....but b4 that nk bgtau...aku ade exam untuk sume cikgu yg mengajar/option English...Cambridge Placement Test (CPT)....gile 50soalan dlm ms 30minit je nk jawab.......ni pix yg aku mkn tghari td...


ikan siakap msk halia..nyum2....bayam msk lemak...dgn kerang sambal..huhuhu
masa ni akak2 kt kantin siap tye aku....mane nasi nye???...aku senyum je..ehehe....dorg tau r tu aku nk diet.ehehe....ni aku xtau r bape kalori die..hehe..jji aku bantai mkn lauk je n wat senaman....


ha ni lak...biskut peanut butter utk mkn b4 aku klas seterusnya kol4.40pm...aku mkn ni dlm kol3.40pm..then bantai minum air masak byk2..hehe...sbb mls nk turun kantin...
ni r biskutnye..hehe..
jeng3x....just nk cite...ptg td dlm kol4.50pm, aku bawak turun anak2 murid kelas aku untuk catat berat n tgi diorg sbb kene wat BMI n kene anto pada cikgu kesihatan utk bg kt PPD...kire 1skola kene wat...sblm aku mula wat ni...aku timbang berat aku 80kg....sbnrnye ikutkan aku da mula 9/7...tp disebabkan dmm aku stop...n 10/7 lak...ari selasa..iaitu smlm...ade senam robik 1malaysia...menyebabkan aku mmg xdpt mulakan diet ni....tp kire ok berpeluh..tp tghari tu mmg aku bantai mkn nasi ayam chicken rice shop sbb nk mkn ubat..(hehehhe...alasan je ye x???...)so berbalik pada mende yg aku nk ckp ni... kire aku start diet balik arini....then pas aku timbang murid2 aku..aku lak nk tgk berat aku...mcm xpecaya...turun 2kg!!!!!!!!!!!!!!! da jadi 78kg....amin...thank you Allah....alhamdulillah...membuatkan aku lebih bersemangat nk kurus....


mlm ni aku ratah2 ikan goreng 2ekor dgn ayam black pepper potong kecik2 tu...da mama aku msk...kang xmkn mama kecik ati lak...so mkn without nasi...pastu kuar window shopping kain langsir kt JAKEL dengan mama n sorg cikgu kt skola yg aku and kwn2 panggil along....agak penat..sbb kene tahan sakit betis n peha akibat ketegangan otot kot..so mlm ni aku kire briadah smbil ber"window shopping"..hehe...balik ni angkat dumb bell je...gambo mknan td aku xsnap ler...hehe..lupe...so...ni utk fasa1 day1...


to be continued...(fasa1 day2)


No comments:

Post a Comment