Tuesday, July 24, 2012

DietKamikaze: Bulan Puasa Day4

Bulan Puasa Day 4 (24/7/2012)

Assalamualaikum....

Maaf yer..sbb da lama xupdate blog pas je abis fasa1 day10....hehehe...ade bz sikit...hahahha..

Jadi hari ke-4 ni br leh update..pix pon xbrape nk amik...sbb pagi2 mamai kan ms sahur....

Ok..jadi kt cni marilah kite update dari ari pertama pose yer...

Sahur n Buka Day1 (21/7/2012)
Sahur mkn kurma 3biji, udang galah 1ekor,air Al-Falfa,air masak....
Disebabkan arini abah n mama aku xde..jadi aku buka sorg2...nasib ade belas ehsan makcik aku yg aku panggil makmai...ajak buke dgn die...horay!!!!...tp buke umh org..amik nasi suku...dgn asam pedas ayam...fuh...alhamdulillah.....air cincau 2gelas..pastu air msk....heheh....g terawih utk mlm ke-2 lak...

Sahur n Buka Day2 (22/7/2012)
pergh..terlepas sahur utk hari ke-2 ni...ehehe......jadi xleh ckp pe...nasib ari ahad...dok kt umah je...mmg melepek r..hahah...
Buka lak..nasib abah aku da balik dgn adik aku zati...diorg bwk bekal dari mama aku..ikan keli msk lemak cili padi...dgn asam pedas kepala ikan parang....asam pedas tu abah aku nye...aku dgn adik aku kongsi je ikan keli tu..kerat 2....nasi suku...air masak bergelas2..ehehhe...g trawih lg utk mlm ke-3

Sahur n Buka Day3 (23/7/2012)
Sahur nasib aku sedar...kene r bangun...sbb tgl aku je be2 dgn abah...aku cume pnskan asam pedas smlm utk abah...aku lak mkn kurma 3biji..air masak byk2..dgn air al-falfa......
Buka...aku masak sambal tumis ikan bilis, ikan goreng, telor goreng....hehe..da bujang je be2 dgn abah...abah nk mkn gitu..tu je r aku msk...hehe..aku mcm biase..amik nasi suku, sambal tumis, ikan goreng...tp mlm aku x g trawih..byk keje utk sekolah menanti.....

Sahur n Buka Day4 (24/7/2012)
Hehehe...sahur mkn lauk mlm td je...pnskan sambal utk abah mkn....aku mcm biase..kurma 3biji..air al-falfa..air masak bergelas2....xsampai kol 9...da bepuluh kali aku kuar masuk toilet buang air kecik..ehehe...smp haus r....hehehe...mmg xlarat gile2 nk ajo..aku kuatkan diri..gagahkan diri....hehe...dgn anak murid siap pesan...xmo nakal2..diorg pon mmg xnakal..sume melepek je..hahah....comel anak2 murid aku ni..

Haaaa..buke td....sambal tumis tu ade lg...pnskan lg mmg bertambah sedap....wat sayo sawi msak air...dgn ikan merah goreng....hehehe..aku mcm biase nasi suku...sambal tumis..sayo sawi.ikan goreng..lengkap..hahah....

utk pengetahuan korg..ms fasa1 ari tu.kan da turun jadi 78kg...tp aku selalu sgt kantoi....jadi berat tu balik smula pada 80kg.....huhuhu... sedih...t pose ni mmg aku kurang selera nk tambah2...mkn ape ade dlm pinggan mmg trus kyg....ni ari ke-4 puasa..br aku timbang.....alhamdulillah...dari 80kg da jadi 77kg..ehehe...chaiyok2....


No comments:

Post a Comment